Bild på nytillskottet


http://www.nll.se/webb/Opererande-specialiteter/Kvinnosjukvard-Sunderbyn-/Webbisar-Sunderby-BB/Webbis-Arkiv-Sunderby/Lindroth--Erika/

Varför händer inget???

Nu har jag gått hemma i fem veckor och bara väntat på att bebisen ska födas. Men han verkar inte vilja komma ut till den här världen. Beräknat födelsedatum (1 okt) är passerat med en vecka nu och det börjar kännas hopplöst. Självklart vet jag att bebisen kommer att komma ut, men just nu känns det mest jobbigt att det aldrig händer.

Från början var jag livrädd för förlossningen och bävade för när det skulle närma sig. Har pratat mycket med barnmorskan om detta och även varit på väg på särskilda samtal på förlossningen för att komma över min rädsla. Vet inte riktigt vad det är jag är rädd för; smärtan, tappa kontrollen mm. Men nu helt plötsligt är jag inte speciellt rädd alls, vill bara att den ska sätta igång så att bebisen kommer ut och vi får påbörja nästa fas i livet.

Har inte tagit några bilder på magen på sistonde, känner mig bara stor o klumpig. Sätter in en bild på racervagnen istället. Den har stått uppackad sedan början av augusti och bara väntat på att få användas. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan vi kan börja promenera runt byn med den. Längta Så mycket!!




RSS 2.0