Tiden går fort

Nu är det förhoppningsvis bara lite mer än 2 veckor kvar innan bebisen behagar komma ut. Känner mig stor o klumpig. Hittills har det mest varit kul att ha en kula på magen, men nu är den mest i vägen. Det är svårt att hitta bekväma ställningar att sitta och ligga på, det trycker och är obehagligt om inte bebisen hamnar i rätt läge.



Sedan 1,5 veckor är jag sjukskriven för högt blodtryck. Detta är inget jag känner av förutom att jag är lite tröttare nu, men det hör nog till graviditetens normala skeende. Meningen är att jag ska vila och ta det lugnt, men det har varit lite svårt. På onsdagen förra veckan var golvläggarna äntligen klara (de har hållit på från och till i 6 veckor) med att lägga nytt golv på hela undervåningen pga vattenskadan vi haft. Det har inte varit lätt att vila medans de har sågat och bankat o haft sig.

Nu när de är klara vill jag städa och fixa iordning här hemma, men egentligen får jag ju inte det eftersom jag ska vila. :) Försöker göra lite åt gången och sedan vila emellan. Dagens projekt är att tvätta fönstrena och byta gardinerna i vardagsrummet. Som ni ser på bilden ovan har vi fortfarande sommargardinerna uppe. Känndes ine som om det var någon idé att byta innan byggjobbarna var klara, det dammar något fruktansvärt när de håller på.

Nä, nu ska jag se till att komma igång innan det är dags för lunch och sedan besök på vårdcentralen.

Ha en bra dag!

Kram

RSS 2.0