Sista inlägget??

Eventuellt kommer detta att bli mitt sista inlägg för ett tag framöver. Jag har just nu inte ork/lust att uppdatera bloggen kontinuerligt, vilket jag tycker att man bör göra för att det ska vara någon vits med att ha en blogg. Hoppas att lusten återkommer om ett tag. Det kommer idag att bli ett långt inlägg med många bilder..... :)

Detta kort gjorde jag för några veckor sedan till en arbetskamrat som mår dåligt just nu. Denna kvinna är helt underbar, hon är så levnadsglad och alltid positiv. Hur hon kan vara det har vi alla på jobbet svårt att förstå. Gång på gång drabbas hon av motgångar i livet., vilket känns väldigt orättvist. Två gånger har hon varit drabbad av cancer, senaste gången var läget väldigt allvarligt. Hon fick genomgå stamcellsbyte, vilket bla innebar att hon fick ligga totalt isolerad i 2 mån utan kroppslig kontakt med sina nära och kära. Nu har hon drabbats igen av tråkigheter, under påskhelgen drabbades hon av en tia-attack. Det är en liten stroke som ofta drabbar äldre kvinnor, min arbetskamrat är inte ens fyllda femtio. Nu fick hon inga bestående men, den tillfälliga förlamningen släppte efter någon dag. Ibland är livet så orättvist!! Jag hoppas verkligen att hon snart känner sig bättre psykiskt och att vi snart träffas igen. Vi skickade detta kort med styrkekramar från avdelningen.
image78


Helgen 5-6 april var jag på pysselmässa i Luleå. Det var helt sjuk mycket folk vid lunch på lördagen, men ack så roligt det var. 12 företag var på plats för att sälja scrappbooking grejer och pärlor. Jag shoppade en hel del och deltog i några tävlingar. En utmaning var att scrappa ett kort i starka färger och med en annorlunda form. Jag gjorde detta stjärnkort efter en skiss jag varit sugen på att prova ett tag. Gissa vad?? Jag vann första pris!!! Ett stort ark med ca 50 st stämplar vann jag. Blev riktigt nöjd med resultatet, hoppas mottagaren kommer att tycka om det.
image79

image80

Detta kort gjorde jag efter en skiss som min kompis Annelie gjort. Gillar verkligen denna skiss och har efter mässan tillverkat fler kort efter den. Tyvärr glömmde jag ta bilder på dem innan jag skickade iväg dem.
image81

Nedanstående utmaning gick ut på att man inte fick använda något mönstrat papper på Lo:n. När jag gjorde denna var det bara en kort stund kvar och jag var super stressad. Allt som kunde gå fel gick fel. Gud vad snett ordet Jukkasjärvi och knapparna är!!!
image82

Denna LO blev jag riktigt nöjd med. Färgerna är så fina och passar jätte bra till kortet. Från början hade jag tänkt att min kompis Sara skulle få denna eftersom det är hennes son, men nu vet jag inte längre. Är sugen på att behålla den själv. :)
image83

Under mässan var det också tävlingar med pärlor. Två pärlbutiker var på plats och sålde grejer. Bl.a. sålde de varsitt tävlingskit. Först gjorde jag ett halsband i blåtoner, det kom jag tvåa med i en tävling. :) Har tyvärr ingen bild på detta halsband. Jag vann ett fint presentkort som jag sedan handlade upp. I nästa tävling gick pärlorna i gröna toner och silver kedjor/ringar. I denna tävling kom jag på första plats!! Iofs var det bara tre deltagare. :) Denna gång vann jag fina pärlor och en "byst" som man kan hänga halsbanden på för att visa upp dem. Bilden gör inte halsbandet rättvist, de gröna pärlorna är inte självlysande. På bilden ser de ut att vara det.
image76

För mitt presentkort som jag vann i den första tävlingen handlade jag bla materialet som jag gjort nedanstående halsband med. Jag är så nöjd med det, just nu är det mitt favvo-halsband. Tror de på jobbet är lite less på mig, för jag har nästan haft det på mig varje dag sedan mässan.  :)
image77


Efter mässan har jag haft skaparlust som bara den. Jag han inte göra så många LO:s under mässan, mest halsband och kort, så suget fanns efter att göra fler. Förra veckan gjorde jag denna layout till Thailands-albumet.
image84

image85

image86

I helgen som var, efter lite shopping på stan bla en ny handväska, fortsatte jag skapa några LO:s. Nu har jag bara två stycken kvar innan jag är klar med albumet om Thailand. :)
image87

Dessa två är jag så nöjd med. Gillar färgerna och mina nya swirlar. Tack mamma för att du fick mig att köpa en guldstämpeldyna när jag var i Stockholm sist.
image88

image89

image90


Denna vackra blombukett fick jag av min sambo igår kväll. Jag blev så glad att han tänkte på mig och köpte den. Dagen började inte så bra för oss och vi var båda ganska omskakade hela dagen.
image91

Som ni ser på bilderna nedan är våran bil inte riktigt kry.  :( När U skulle köra mig till busstationen i går morse krockade vi med en annan bil. Eller rättare sagt vi körde in i den andra bilen. Som tur var körde vi inte så fort, men det var ändå vårt fel eftersom vi inte såg bilen som kom från höger pga en hög plogvall. Usch vad vi hade dåligt samvete! I den andra bilen satt en mamma med två barn som hon var på väg att lämna på dagis. Tack gode gud för att ingen blev skadad, men omskakade blev vi allihopa.
image92

image93

Tur att min kära sambo är händig och förhoppningsvis kan fixa till bilen igen. Vår bil tog minst skada av de inblandad, bilen vi körde in i ska skrotas. En sak har jag lärt mig, har även tänkt på det tidigare, jag ska ha en stor och säker bil när vi får barn. Tycker jag ofta ser, tex här på gatan, att männen kör den "finare/bättre" bilen och kvinnorna kör den lilla skruttbilen. Inte bra!! Som sagt tur att vi körde så sakta. Fy vad vi hade mått dåligt om vi hade orsakat några personskador, speciellt på de små barnen.
image94

Nä, nu ska jag sluta skriva och hoppa ner i sängen.

Kram så länge!
Erika

RSS 2.0