Oj, vad tiden går fort....

Den senaste veckan har gått väldigt fort tycker jag. Jag har varit lite småförkyld, men ändå kämpat på bra tycker jag. I torsdags var jag hemma från jobbet för att vila upp mig. Jag var inte dödssjuk, men jag hade hostat hela natten och var helt slut på morgonen. Det är verkligen underbart när man har flextid på jobbet. Att vara sjuk med karrensdag är ju inte speciellt kul!

Förra lördagen var jag på scrapträff i Kalix med pysselklubben. Under lördagen han jag gör 10 stycken sidor till albumet om Thailandsresan. Nedan ser ni resultatet.

image55

Det här pappret tycker jag är så coolt. Det ser ut som om man har "gjort" det själv, men det är ett färdigt slätt papper. Ångrar att jag inte köpte flera när jag var nere i Stockholm sist.


image56

Den här bilderna är jag inte speciellt nöjd med. Gillar inte de starka färgerna eller layouten, men men man kan inte vara 100 procent nöjd med allt man gör.

image57

image58

Jag använde mina stämpelbokstäver till texten och satte dem på rad på akrylblocket. Tänkte att det skulle bli jämt och fint. Men jag glömde att tänka på att underlaget inte var jämt, så bokstäverna i mitten fick för lite färg. Försökte då att stämpla igen och resultatet ser ni ovan. Inte så snyggt!!!


image59

Den här layouten kämpade jag med i timmar. Från början visste jag exakt hur jag skulle göra, men sen låste det sig totalt. Inte blev det bättre av att jag hade sönder ett verktyg, en cirkelskärare, som jag hade lånat. Efter det tappade jag lusten totalt och ville bara åka hem, men jag bet ihop och stannade några timmar till. Var dock tvungen att lägga ifrån mig denna ett tag innan jag avslutade den. Passade på att färglägga lite påskstämplar en stund och hämtade nya krafter.

image60

image61


image62

De här layouterna blev jag mest nöjd med. De blev så snygga! Tycker egentligen att det är snyggast när man bara har en bild på varje sida, men eftersom jag gör ett album om resan måste jag ha med flera på varje layout. Annars skulle albumet bli hundra sidor. :)

image63

På denna bild har jag klistrat dit båtbiljetten till Koh Samui samt en del av broschyren för hotellet där vi bodde.

image64

Eftersom Urban tog dykcertifikat på ön klistrade jag dit PADI-symbolen. Dessutom har jag satt dit listan över de olika "SPA-behandlingarna" man kunde få på vårt hotell. Jag tror vi provade de flesta av dem. :)


image65

Här är ytterligare en bild från vår heldagsrundtur på Koh Samui. I albumet sitter bilderna från utflyckten efter varandra. Ev ska jag fylla i lite på bokstäverna så att de blir mindre vita. Jag har nu lärt mig att man ska fotografera med mörkt underlag när man har ljusa layouter. :)

image66

image67


Sista bilden gjorde jag snabbt och lustigt precis innan jag skulle åka hem. Den hör ihop med en bild som jag gjorde förra helgen. Kanske inte världens snyggaste, men den får duga.

image68


I veckan som gått har jag inte haft så stor scraplust, det har blivit lite mycket nu med två helger i rad. Ett påskkort har jag i alla fall knåpat ihop, men det lär nog dröja ett tag innan jag gör fler. I helgen ska jag sätta mig ner och skriva ihop/uppdatera min jobbansökan. Som ni kanske har läst i tidningarna går det inte så bra för universitetet och det kommer att sägas upp ca 70 människor. Eftersom jag inte har varit där så länge  (bara 4 år) så är mitt jobb i fara. Även fast de säger att de vill föryngra arbetsstyrkan, medelåldern är kring 55 år, så kan de inte kringå reglerna som finns vid uppsägningar. Det blir några oroliga månader framöver innan man har på papper om man måste sluta eller om man får vara kvar. Så det är lika bra att börja söka andra jobb på en gång.

Nu ska jag börja göra mig iordning så att jag kan visa mig ute bland folk. Vi ska åka in till stan en sväng och sedan ut till Antnäs. Ikväll blir det melodifestival och ev någon film.

Ha det bra tills vi hörs igen!

Kram Erika


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad du hunnit med många sidor nu! Kan inte vara så mycket kvar att göra i ditt album? Det blir jättefint! De bruna och de ljusa sidorna är verkligen superfina! Kram

2008-02-25 @ 02:26:53
Postat av: Sara

Jag gillar de första sidorna också. Det är sä härliga färger!

2008-02-25 @ 02:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0