Skönt med fredag

Idag kändes det motigt på jobbet och det är skönt att det är fredag. Jag har samlat på mig ganska många plustimmar på flexen, så jag gick hem redan vid lunch idag. Det är helt underbart att komma hem tidigt och kunna göra precis vad man vill. När man kommer hem vanlig tid vet man att man måste börja med maten, ta hand om disken m.m.

Nu har jag gjort det jag har känt för. Började med att sätta på en tvättmaskin, stoppa i motorvärmarsladden till bilen och sedan tog jag mig en rask 60 minuters promenad runt byn. Efter det tog jag bilen upp till affären för att handla. Jag är så less på att släpa mjölkpaket när jag kommer hem med bussen, så idag lyxade jag till det och tog bilen. Nu har jag allt som jag behöver till middagen, skaldjurs/spenatlasagne, som jag ska börja med om några timmar. :)

Imorgon ska jag till Kalix på pysselträff. Jag är riktigt sugen på att åka dit och fortsätta på mitt album som jag började med förra helgen när vi var i Piteå på träff. Det är jättekul att scrappa mitt Thailands album. Under vår resa var jag noga med att spara så mycket minnessaker det bara gick, för att jag skulle kunna använda dem till albumet. Jag försöker nu att använda dessa där de passar in. Lägger in bilder på alla layouter jag gjort, det blev några stycken. :)

Jag lyckades göra 3 dubbel LO:S, en enkel LO och 6 alla hjärtansdag-kort under helgen i Piteå.

image44

Här är en dubbel LO från Patong Beach, Phuket. Jag har klistrat dit våra flygbiljetter mellan Bangkok - Phuket och även några snäckor som vi plockade på stranden. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta, men Urbans snusburkar var väldigt bra att ha där nere när jag skulle spara ömtåliga saker. :)

image48

image49


Nedan är en dubbel Lo på vår dagsutflyckt till Phi Phi-öarna. Jag är riktigt nöjd med färgerna på dessa layouter. När vi var på Phi Phi Don glömde jag att ta lite sand som jag tänkt, så jag dekorerade bilderna med urklipp ur broschyren för resan.

image46

image53

image54


Här är en enkel LO som jag deltog i en tävling med. Inför träffen fick man beställa ett speciellt tävlingskit för 100 kr. När vi kom till träffen fick vi en påse med papper och dekorationer. Sedan skulle man skapa en Lo eller ett kort med dessa saker. Jag gjorde denna bild på U utövandes olika vattensporter. Mitt på bilden mellan fotografierna har jag klistrat fast sand från Patong Beach.

image47


Skissen som jag använt till dessa layouter gillar jag verkligen, resultatet blev jätte snyggt. När vi var på Koh Samui gjorde vi en rundresa runt ön och tittade på sevärdheter. Bla stannade vi vid det största vattenfallet på ön, Namuang Fall, och där kunde man rida elefant en bit på vägen upp till fallet. Jag skrattade konstant i 30 minuter medans vi red på den. Den lilla elefanten och tanden på bilden köpte vi av elefantskötaren, de är gjorda av en del av en riktig elefanttand.

image50

image51

image52


Jag glömde ta kort på mina alla hjärtansdag-kort innan jag skickade dem, så de får ni tyvärr ej se. Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa en bok.

Hoppas ni får en trevlig helg!

Kram

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ååå dom e så fina dina sidor!! Kul att du bloggade dem! Ska bli kul att scrappa i helgen också
KRAM

2008-02-15 @ 18:06:29
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Sara

Vad fina sidor du gjort! Albumet kommer bli kanonfint! Tack för det fina kortet! KRAM

2008-02-15 @ 20:53:21
Postat av: Louise

Kollade på ditt scrapalbum från Thailand, vi åker dit på 3 veckor(phuket, phi phi, Ao Nang och Koh Samui), super fina sidor som du har skapat. Man får kanske ta fram och damma av sina scrapsaker när man kommer hem.



/Louise i Piteå

2010-01-24 @ 18:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0