Ingen inspiration.......

Nu har jag hamnat här igen, dvs utan lust/ork att blogga. Ska samla kraft nu under semestern och försöka bättra mig till hösten. :)

Hitills har sommaren varit ganska intensiv med alla helger uppbokade. Vi har varit bortresta många helger, så saker här hemma har blivit lite eftersatta och tagit tid att avsluta. Ett exempel på detta är våran fällning av en pil på tomten. I början på juni gick min sambo ut för att kapa av några grenar på den, som vi tyckte var i vägen. Det slutade med att han kapade alla grenar. :) Stammen stod kvar och vi hade en gigantisk hög på tomten med grenar. Denna fick vi forsla till tippen, det blev ett antal svängar med släpvagnen. Efter det gick det några veckor tills vi fällde stammen. Nu har vi sågat upp ved och forslat bort resterna som vi inte ville ha.

Det tog ett tag innan man vande sig att pilen var borta, men nu känns det skönt att den punkten på listan är avklarad. Gräsmatten blev i alla fall överlycklig över att pilen försvann, den är grön och tät och jätte fin i jämförelse med vad den var innan.

Nedan följer lite bilder på "nedmonteringen".




Kan tala om att grannarna mitt emot inte är så nöjda med att vi kapade ner pilen. Nu ser de vårt hus istället för ett vackert träd. Men det var ju inte för skoj skull vi kapade den. Den var gigantisk och otuktad och vi ville få ner den innan den började orsaka problem, tex kan rötterna "äta" sig in i vatten o avloppsledningarna.






Scrapinspirationen har inte heller varit på topp på sistonde. Jag har inte gjort någonting förutom ett beställningskort åt min svärmor. Jag gillar verkligen det blå pappret i bakgrunden, både utseendet och materialet. :)


För att piffa till kortet lite sydde jag runt kanten på det. Detta tycker jag är en snygg och enkel detalj att göra.



Nu ska jag hoppa i säng. Tidigt imorgon bitti åker vi söderöver. Det ska bli kul att hälsa på släkt och vänner. Vi ska först tillbringa några dagar i Stockholm med att besöka släkten och ev åka på någon kryssning, funderar just nu på Riga. Sedan åker vi till mammas landställe i några dagar och bara slappar och har det mysigt, ev sluter svärföräldrarna också upp där. Efter detta ska vi en sväng till Göteborg för att hälsa på vänner. Sedan är semestern över för min kära sambo och han åker hem. Själv stannar jag kvar ytterligare en vecka hos min mamma på landet.

För er som tillbringar semestern här uppe i norrbotten, hoppas jag att solen o värmen snart kommer.

Kram
Erika

Kommentarer
Postat av: Catta

Grannarna har ju faktiskt ingen bestämmanderätt över eran pil, jag tycker ni gjorde helt rätt! Jag har varit sugen i flera år på att plantera en pil för jag tycker dom är jättefina, MEN dom ska ju planteras MINST 30 meter från närmaste vattenledning... Det säger litegrann om deras rotsystem det.

Kortet till Margit var jättefint! Sköna färger och fina detaljer.

Jag har lagt ut en utmaning på pysslarnas forum, skulle vara kul om du nappar om du hinner när du kommer från din resa vill säga =) Kram

2008-07-27 @ 13:19:20
URL: http://cattasattac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0