Paris

Idag åker vi på en tredagarsresa till Paris. Det ska bli jätte kul. Jag var där när jag var på språkresa till England för ca 17 år sedan, men då var man ju måttligt intresserad av alla museer mm som man besökte. :) Det som jag mest kommer ihåg från besöket då är Eiffeltornet.

Denna gång kommer att bli roligare och vi kommer nog att upptäcka en massa intressanta platser. Det jag är lite nervös för är hur vi ska klara oss språkmässigt, fransmännen är inte så villiga att prata engelska och ingen av oss kan franska. Min bror var i Paris i mars och han var väldigt irriterad på detta när han kom tillbaka, som tur var pratar hans tjej lite franska så de tog sig fram i alla fall. Nu på morgonen har jag kollat vad det ska vara för väder de kommande dagarna och det ska inte vara speciellt bra, regn,regn och åter regn. Trist!!! Jag måste göra några små ändringar i packningen nu innan vi åker. Jag har packat för varmt och soligt sommarväder. :) Hoppas att väderrapporterna inte stämmer med hur vädret verkligen blir.


image106  Vi ska bo precis brevid Louvren mitt i Paris.


Bon Voyage

Kommentarer
Postat av: Blommig

Ha en riktigt härlig resa!
ser fram emot att få se en massa härliga bilder från er resa sedan!

2008-06-01 @ 16:12:24
URL: http://shipp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0