Vart har inspirationen tagit vägen???

Just nu har jag ingen inspiration till att scrappa. Vet inte hur många gånger jag satt mig vid pysselbordet och så har det bara tagit tvärstopp. Lusten som jag hade 2 minuter tidigare, när jag gick dit, bara försvinner. I söndag gjorde jag i alla fall ett kort som min arbetskamrat beställt, det tog många timmar att få det klart. Blev ganska nöjd med det, även fast jag känner mig oinspirerad. Jag liftade ett kort som min kompis Annelie har gjort och som finns på hennes blogg.

image69

Jag försökte mig på att göra snygga vita "streck" på bokstäverna, men det blev helt misslyckat. Efter att jag fotat kortet fyllde jag i det vita med en lila penna, det blev rosa och ganska snyggt faktiskt. Mycket snyggare än de vita strecken i alla fall och min arbetskamrat som köpte det var jätte nöjd. Alltid kul att sakerna man säljer uppskattas!  :)

Jag har köpt mig två nya alfabet på ebay; Empire och Eliza. Det var mycket lättare än vad jag trodde att handla från USA. Det var enkelt att betala och paketen kom hem i brevlådan snabbt. När jag bjöd på Eliza stod det i auktionen att det bara gällde de stora bokstäverna, men när paketet kom så var både stora och små bokstäver med, jag blev super glad. Tur att jag inte hunnit bjuda på ett litet alfabet! :)  Texten Amanda på kortet ovan är utstansat med Eliza-alfabetet.

Ett misstag har jag dock gjort på ebay, jag har köpt ett alfabet (Journal) som inte passar till min Quickutz Squeeze. I auktionen stod det att det gick med squeezen, men efter att jag vunnit auktionen och jag började läsa om det på nätet insåg jag att det inte passar. Jag får nog sälja det här hemma i Sverige, inte kul att ha ett snyggt alfabet som man inte kan använda.


EMPIRE
image70

ELIZA
image71


På jobbet har det varit ganska lungt nu i några veckor så jag har med gott samvete kunnat gå ifrån och träna. Jag har försökt att träna fyra gånger per vecka, inte alla pass på arbetstid, men de två timmar vi har till förfogande utnyttjar jag. Den här veckan har jag tänkt att jag ska prova på att simma på fredag morgon innan jobbet. Simhallen öppnar kl 06:45 och jag har tänkt att jag ska vara där då. :)  Om det känns bra ska jag fortsätta och göra det varje fredag, ev ska en arbetskamrat haka på också. Det känns kanonbra att ha kommit igång ordentligt med träningen och jag hoppas att jag lyckas hålla i det fram till sommaren. Det är i varje fall ett av mina mål just nu!

Hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilket jätte fint kort du har gjort! Härliga färger!
Kul med nytt alfabet:)

2008-03-05 @ 17:49:47
URL: http://shipp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0