Mors dag

Idag har vi varit i Antnäs och firat min svärmor. Det bjöds på god mat, tårta och spel ute i trädgården. Mycket trevligt var det och tiden gick som vanligt fort. Vi han även med att ta en byarunda innan vi åkte hemåt igen. Blomman och kortet nedan fick hon i present på mors dag.

image99

Igår på förmiddagen var vi in till Luleå en sväng för att shoppa lite. Jag hittade ett par sandaler som jag köpte. De är verkligen sköna och jag kommer nog att använda dem mycket i sommar. Hoppas bara det kommer lite värme snart så att jag kan ha dem på mig.

image101

image102

På kvällen hade vi goda vänner på besök. Vi åt och drack gott, surrade och kollade på melodifestivalen. Trodde att Charlotte skulle hamna på en bättre plats än vad hon gjorde, blev verkligen förvånad när röstningen gick så dåligt för Sveriges del. Glömde fota maten som vi bjöd på, jag skriver in menyn i stället:

Förrätt: Toast Sagen
Huvudrätt: Grillat älgkött med tzatsiki och klyftpotatis + grönsaker i ugnen
Efterrätt: Blåbärs cheesecake + chokladtårta med hallonmousse


Nu ska jag packa väskan inför morgondagen. Kl 19:00 startar Vår Ruset. Usch, vad har jag gett mig in på?? Börjar få lite ångest nu. Tur att man kan gå runt om man vill, de flesta andra från jobbet ska jogga. Jag har inte joggat på 15 år och jag tror inte mina knän pallar med att jag joggar. Återkommer med en rapport om hur det gick imorgon eller på tisdag.



Kommentarer
Postat av: Blommig

Tack för en riktigt trevlig lördag kväll och riktigt god mat:)
Dina nya sandaler är jätte fina! Vi får hoppas på sommarvärme snart!
Lycka till på ruset idag
kram

2008-05-26 @ 06:29:07
URL: http://shipp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0