Vad har hänt sedan sist?

Ja, vad har hänt den senaste månaden?? Säkert en massa saker som jag inte kommer på just nu. På jobbfronten har det inte förändrats så mycket, förhandlingar pågår fotrfarande och det dröjer innan man vet om man får stanna eller om man får gå. Stämningen blir bara sämre och sämre för varje dag som går, ingen har någon arbetsglädje och längtar bara bort från arbetsplatsen. Det jag tycker är jobbigast är att INTE veta hur framtiden blir och inte kunna planera framåt, det tär verkligen på mig. Min mage mår verkligen inte bra just nu, en stor klump som bara växer hela tiden. Samtidigt försöker jag tänka på att världen inte går under om man skulle bli arbetslös, det finns värre saker man kan drabbas av. Jag hoppas vi får besked snart så att man kan börja fokusera på framtiden.

För några veckor sedan var jag en kväll och pysslade på café Myggan i Kalix. Kortet nedan gjorde jag där och skickade till min mormor som fyllde år i mitten av maj. Jag tycker färgerna på kortet är underbara, normalt brukar jag inte scrappa med så starka färger. Hon blev glad och tyckte det var jätte fint, tyvärr kände hon inte igen mitt namn så hon visste inte vem som skickat det. Jag hade inte väntat mig att hon skulle komma ihåg mig (hon har alzheimers), men samtidigt så blir man lite ledsen. Det är så sorligt när människor som står en nära förändras till det sämre och man inte kan göra något för att stoppa det.
image95

Lördagen den 17 maj var jag på scrapträff och årsmöte i Kalix. Min inspiration är inte på topp just nu, så jag var inte speciellt produktiv medans jag var där. Jag gjorde tre kort, två mors dagskort och ett grattiskort. Tyvärr glömde jag fota dem innan jag postade dem igår. Lo:n nedan gjorde jag i slutet av dagen. Gillar när det inte är för mycket dekorationer på layouterna, så mina är ganska enkla. Jag kan tycka att andras layouter med massor av dekorationer är snygga, men inte mina egna. Bilderna visar min mammas landställe eller stuga som det heter här upp. Egentligen är det en lägenhet hon har i huset, det är gamla arbetarbostäder till gruvorna som ligger i närheten. "Stugan" ligger i Riddarhyttan (Västmanland) och vi brukar åka ner dit på sommaren när vi har semester.
image96

Denna LO gjorde jag här hemma dagen efter träffen. Vädret var dåligt och jag flyttade in alla scrappgrejer till vardagsrummet så att jag kunde se på tv samtidigt. Fastnade i ett Gossip girl-maraton som de hade på kanal 5. Egentligen en helt meningslös serie, men det var jätte trevligt att scrappa till den. Tankearbetet kring layouten började i Kalix på lördag kväll och jag kände att jag ville göra den färdig medans inspirationen fanns.
image97

Detta halsband har jag gjort och skickat till min mor i mors dag-present. Fotot är inte så bra, skulle ha tagit bilden mot en mörk bakgrund. Har även gjort ett fint kort som jag skickade med halsbandet, men jag glömde fota det. Blev själv väldigt förtjust i detta halsband, så jag kommer nog att göra ett liknande till mig själv. Måste bara klura ut vart jag har köpt de genomskinliga pärlorna. :)
image98


Nu är det dags för middag här hemma, grillen ska tändas och salladen blandas. Imorgon är det dags för melodifestivalen, hoppas Charlotte vinner. Om hon gör det SKA jag åka ner till STHLM och titta på svenska finalen nästa år, jag har velat göra det i flera år men aldrig tagit tag i det.

Hoppas ni får en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Sussig

Vad roligt att du är tillbaka!
Förstår att det måste vara jobbigt med all väntan. Det är nästan bättre att få ett negativt besked än inget för då kan man börja göra något åt sin situation.
Kortet till din mormor var jättefint, kul att hon uppskattade det i alla fall.
Halsbandet du gjorde till din mamma var oxå jättesnyggt, men det du gjorde på mässan med svarta pärlor är fortfarande min favorit. :)
Ha det bra och hopps att allt ordnar sig och att klumpen i magen försvinner snart.

2008-05-23 @ 21:32:29
URL: http://sussig.blogg.se/
Postat av: Blommig

Va kul att få läsa ett blogginlägg från dig!
Förstår att det är jobbigt att inte veta hur framtiden blir. Jag håller tummarna att du snart får veta och att det är ett positivt besked!
Examensdags Lo'n blev grymt fin!!! Det känns som att du har hittat din stil, du gillar enkla rena LO's och jag tycker de är jätte fina!
Ska bli så kul att komma till er imorgon och se Mellot!
Kram på dig min vän

2008-05-23 @ 22:14:04
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Sara

Din mamma måste blivit jätteglad för halsbandet. Det var jättefint! Tråkigt att din mormor blivit sämre...:(
Kram

2008-06-01 @ 04:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0