Årets julkort

Min förhoppning var att jag som vanligt skulle hinna scrappa egna julkort i år också. Innan jag fick barn trodde jag att de åt, låg o jollra lite och sedan sov massor. Detta stämmer inte, den lilla tid som jag har över går åt till att hålla hemmet i någorlunda skick. Marcus sover ofta bara ca 30 minuter åt gången på dagarna och då är det ingen ide att sätta sig ner och försöka skapa julkort.

Lösningen blev att vi beställde julkort med ett foto på lillskrutt. En enkel, snabb och inte så dyr lösning. Uppskattad verkar den också vara, då vi fått flera samtal från kortmottagare. Nästa år hoppas jag att jag åter igen hinner skapa egna julkort. Nedanstående foto använde vi till julkortet i år.



Igår var det första gången som jag lämnade Marcus en längre stund med pappa. Jag var på avtackningsfest för en arbetskamrat som ska sluta. Var borta i sex timmar och det var inga problem. Lillskrutt fick lite ersättning efter 4 timmar och sedan fick han mat av mig när jag kom hem. Jag trodde att det skulle vara jobbigare att vara borta från bebisen, men det gick bra. Jag ringde hem en gång för att fråga hur det gick och då hörde jag att han var ledsen i bakgrunden. Det hög till lite i hjärtat men jag bet ihop, pappa var ju där och kunde ta hand om honom. Det känns skönt att det gick så bra att lämna honom, nu kan jag göra det fler gånger utan problem. Tror det är bra både för mig och honom att vi är ifrån varandra ibland. Dessutom är det viktigt att pappa får egentid med sin son, utan att jag är i närheten och lägger mig i. :)

Nu ska vi ut på en långpromenad runt byn. Måste gå bort lite av alla de kalorier jag stoppade i mig igår. :)

Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Karin Westerberg

Vilken underbar liten nisse!

Hoppas ni får en jättefin jul tillsammans.

Mvh,

Karin/busigos

2009-12-16 @ 13:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0