Nytt år

Nu är storhelgerna över och ett nytt år har precis tagit sin början. Julen passerade fort och lillskrutt var den som stod i centrum hela tiden. Vi fick lagom med julklappar till Marcus, vilket jag tycker är skönt. Våra släkter är ganska överens om att vi inte ska köpa så mycket julklappar, utan bara en varsin inte allt för dyr klapp. Jag tycker att helgerna mer ska gå ut på att man umgås och har trevligt tillsammans. Mycket tid spenderades med att sitta och titta på Marcus och hans förehavanden. Det känns lustigt att vuxna människor bra kan sitta o le och titta på lillkillen i flera timmar i sträck. :)  Jag är likadan, men tycker ändå att det är konstigt att man gör det.

Nyår spenderades hos goda vänner i Måttsund. God mat och trevligt umgänge stod på menyn. Det blev en annorlunda nyår än vad vi är van vid, då det var första nyåret med en liten bebis. Jag fick hålla mig till alkoholfritt och vid tolvslaget var mitt uppdrag att ta hand om bebisen snarare än att titta på fyrverkeriet och skåla med de andra. 

Så här tjusig var lillskrutt på nyår.


Vid tolvslaget försökte jag sätta på hörselskydden utan att väcka Marcus, det fungerade inte så bra. Han vaknade ganska snabbt av att han inte kunde röra huvudet och blev inte nöjd. :)


I år ska jag inte sätta ettiketen nyårslöfte på mina tankar för det nya året. Jag har en del tankar om saker jag vill ska inträffa under året. Först och främst ska jag förska njuta mer av mammaledigheten. Hitills har jag levt som i en konstig bubbla och bara väntat på att mitt gammla liv ska komma tillbaka. Har bitvis saknat den dagliga kontakten med mina arbetskamrater enormt mycket och känt mig som den ensammaste människan i världen. Dessutom har jag haft för höga krav på mig själv när det gäller vad man ska hinna med medans man är hemma. Dagligen har jag varit besviken på mig själv för jag inte hunnit det jag tänkt under dagen. Ska from idag bli bättre på att ta dagarna som de kommer och inte ha för stora krav på vad som ska hinnas med.

From måndag (4 januari) ska jag också försöka leva ett nyttigare liv. Motionen är ganska ok i och med att jag promenerar mycket med barnvagnen, men mathållningen är inte den bästa. Mycket fikabröd och godis slinker ner när man är hemma hela dagarna. Ska bli bättre på att planera vad vi ska äta, vet att det fungerar bättre då och en massa onödigheter undviks.

Nä, nog skrivet för nu. Marcus har vaknat igen från sin lilla sovstund. Han sover max 20-30 miinuter åt gången på dagen. Tack och lov sover han bra på nätterna och jag känner mig riktigt utvilad.

Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Va fina ni är båds två på nyårsbilden!

Han har blivit stor, Marcus. Vill träffa honom snart!



Jag ska nog försöka göra som du vad gäller mat/godisintaget tror jag. Dags att komma i form lite nu. Borde nog försöka rörs lite mer på mig också, minst en promenad om dan ska det bli! Man mår så mycket bättre då.



Kram

2010-01-03 @ 17:47:01
Postat av: Ali

Du har fått en award! Kika in i min blogg...

2010-01-29 @ 00:33:17
URL: http://alila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0